"הנה מה טוב ומה נעים, שבת אחים גם יחד" (תהילים, קל"ג).

עמותת "אחים לחיים" חרטה על דגלה משימה אחת: לסייע ולתמוך בלוחמים, בנינו היקרים, אשר נפצעו והקריבו מגופם ונפשם, מתוך שליחות, להגנת תושבי ישראל והעם היהודי.

כל אחד מהם ראה את המוות בשדה הקרב ולאחריו עמד בפני האתגר הקשה לא פחות – להתגבר על הייאוש ועל הבדידות הנוראית שלאחר הפציעה. זה הרגע שבו קורה הפלא שנקרא אחים לחיים.

הרגע שבו נכנסים לחדר בית החולים האחים לחיים, עמיתים שנפצעו בעצמם, שעברו חוויות דומות והתמודדו ומתמודדים עם אותם האתגרים הקשים מנשוא. אלו שהחזיקו ביד המושטת לעברם כשהיו זקוקים לה ועכשיו מושיטים אותה לאחרים.

האחים לחיים הם אלו שכבר במבט ראשון, ללא מילים, מבינים את המצוקה ובמבט נוסף מתחייבים לעשות כל מה שיידרש על מנת לעזור. בעמותת אחים לחיים מתרחש הפלא הזה בכל יום, דרך ביקורי הפצועים, בתמיכה המתמשכת, דרך הפרויקטים הרבים הפועלים בעמותה, במשלחות המשותפות למקומות שונים בעולם ולמעשה- בחיים החדשים כמשפחה של ממש.

השיתוף והתמיכה הם המנוע של האחים לחיים. החדשים והוותיקים, בין אם נפצעו בגוף או בנפש, שואבים כוחות מחודשים אחד מהשני להמשיך בחיים נורמליים, מלאי שאיפות וחלומות לנצח את הייאוש בכל יום מחדש.

בדיוק כפי שנלחמו בשדה הקרב, הם ממשיכים להילחם עבור אחיהם ובשליחותם מזכירים לנו שאנו חיים לא רק למען עצמינו, אלא גם למען גורלם של בני משפחותינו, חברינו ועמינו.

אני, כרב קהילה, המתגורר בסיאטל ארה"ב, גאה ונדהם בכל יום מחדש לפגוש בסיפורים החדשים, להיות שותף בליווי החיילים הפצועים ולראות את התהליך שהם עוברים.

הפלא הזה שמתרחש בכל יום מהווה כבוד עצום בשבילנו.

תודה שאתם מאפשרים לזה לקרות.

חיים לוין.