מי אנחנו?

עמותת "אחים לחיים" (ע"ר) הינה עמותה ללא כוונת רווח אשר שמה לה למטרה לקדם ולסייע לחיילי צה"ל אשר נפצעו בפעילות מבצעית והגנה על העם והמולדת. העמותה תהווה מסגרת חברתית תומכת אשר תסייע ללוחמים פצועים בהליך שיקומם ובהגשמת שאיפותיהם האישיות והתעסוקתיות בחזרתם למסלול החיים.

עמותת "אחים לחיים" חרטה על דגלה משימה אחת: לסייע ולתמוך בלוחמים, בנינו היקרים, אשר נפצעו והקריבו מגופם ונפשם, מתוך שליחות, להגנת תושבי ישראל והעם היהודי.

כל אחד מהם ראה את המוות בשדה הקרב ולאחריו עמד בפני האתגר הקשה לא פחות – להתגבר על הייאוש ועל הבדידות הנוראית שלאחר הפציעה. זה הרגע שבו קורה הפלא שנקרא אחים לחיים.

הרגע שבו נכנסים לחדר בית החולים האחים לחיים, עמיתים שנפצעו בעצמם, שעברו חוויות דומות והתמודדו ומתמודדים עם אותם האתגרים הקשים מנשוא. אלו שהחזיקו ביד המושטת לעברם כשהיו זקוקים לה ועכשיו מושיטים אותה לאחרים.

האחים לחיים הם אלו שכבר במבט ראשון, ללא מילים, מבינים את המצוקה ובמבט נוסף מתחייבים לעשות כל מה שיידרש על מנת לעזור. בעמותת אחים לחיים מתרחש הפלא הזה בכל יום, דרך ביקורי הפצועים, בתמיכה המתמשכת, דרך הפרויקטים הרבים הפועלים בעמותה, במשלחות המשותפות למקומות שונים בעולם ולמעשה- בחיים החדשים כמשפחה של ממש.

השיתוף והתמיכה הם המנוע של האחים לחיים. החדשים והוותיקים, בין אם נפצעו בגוף או בנפש, שואבים כוחות מחודשים אחד מהשני להמשיך בחיים נורמליים, מלאי שאיפות וחלומות לנצח את הייאוש בכל יום מחדש.

בדיוק כפי שנלחמו בשדה הקרב, הם ממשיכים להילחם עבור אחיהם ובשליחותם מזכירים לנו שאנו חיים לא רק למען עצמינו, אלא גם למען גורלם של בני משפחותינו, חברינו ועמינו.

אני, כרב קהילה, המתגורר בסיאטל ארה"ב, גאה ונדהם בכל יום מחדש לפגוש בסיפורים החדשים, להיות שותף בליווי החיילים הפצועים ולראות את התהליך שהם עוברים.

הפלא הזה שמתרחש בכל יום מהווה כבוד עצום בשבילנו.

תודה שאתם מאפשרים לזה לקרות.

קרא עוד

פיתוח אישי

הדרכה אישית

הדרכה אישית וקבוצתית במגוון מודלים של מפגשי הנחיה, סדנאות ותרגולים.
ההדרכות מתבססות על הניסיון הרב שנצבר בעמותה מיום הקמתה.
קרא עוד

הדרכה והכוונה כלכלית

הפרויקט הוקם במטרה ללוות את עמיתי העמותה בנושאים הפיננסיים השונים ולהקנות להם כלים שימושיים להתנהלות כלכלית נכונה. הליווי כולל פגישות אישיות עם העמית על מנת לבחון מקרוב את מצבו הכלכלי, ואף נבנית עבורו תכנית עבודה אישית לשיפור המצב ולימדת שיטת ההתנהלות הנכונה עבורו.
קרא עוד

קריירה

מערך של פגישות אישיות לכל עמית בעמותה המעוניין להיעזר באחד מהתחומים הבאים:
-עזרה במציאת עבודה וקידום תעסוקתי
-תיווך והכוונה לתחילת מסלול לימודים
-עזרה במציאת כיוון ללימודים/ייעוץ קריירה
קרא עוד

לימודים

מערך של פגישות אישיות לכל עמית בעמותה המעוניין להיעזר באחד מהתחומים הבאים:
- ליווי אישי, תיווך והכוונה לתחילת מסלול לימודים
- עזרה במציאת כיוון ללימודים/ייעוץ קריירה
העמותה מספקת מעטפת אישית עם מגוון רחב של כלים פרקטיים, וכל זאת תוך ליווי צמוד.
קרא עוד

הפרויקט הרפואי

במסגרת הפרויקט, יכול כל אחד מהעמיתים בעמותה ליהנות ממגוון רחב של תכניות, באמצעות מיטב הרופאים והמרכזים הרפואיים המובילים בעולם.
הפרויקט מצליח לשנות בפועל את חייהם של רבים מהעמיתים - לעתים, לאחר שנים של חוסר התקדמות וכאבים.
קרא עוד

פעילויות חברתיות קבועות

אתה יכול ליצור שינוי.

עמותת "אחים לחיים" (ע"ר) הינה עמותה ללא כוונת רווח אשר שמה לה למטרה לסייע ללוחמי צה"ל שנפצעו בפעילויות מבצעיות ומלחמות במהלך שירותם.

בית האחים

עמותת "אחים לחיים" יצרה עבור הלוחמים היקרים אשר נפצעו, בית חם. בית האחים הינו לב העמותה והוא מהווה פינה חמה ועוטפת עבור כל אחד מעמיתיה.

כבר מדלת הכניסה, מרגישים את האווירה החיובית שמאפיינת את בית האחים. הבית פתוח עבור העמיתים בין הימים: ראשון – חמישי מ 9:00 בבוקר ועד ל 19:00, ניתן לבצע בו מגוון פעילויות. החל משיעורים, צפייה בטלוויזיה, משחקי מחשב, שחייה, ג׳קוזי, ועד למפגשים אישיים, התייעצויות מקצועיות ועוד.

לעתים החל משעות הערב מתקיימים בבית אירועים ופעילויות מתוכננות כמו: הרצאות, סדנאות, קורסי העשרה וכדומה. הפעילויות מושכות אליהן עמיתים רבים ומעניקות הזדמנות להיפתח למגוון אפיקים ותחומי עניין.

בית האחים מייצר עבור העמיתים, סביבה אוהבת ולא שיפוטית שבה הם מעבירים את הזמן בנעימים ומחזירים לעצמם את התשוקה לחיים.

קרא עוד